نوشته شده توسط : حسين همتي
تیم سردبیری روزنامه چیزی فراتر از چپ بودند و در واقع و بطن قضیه به نوعی یک اپوزیسیون نسبت به نظام و یا لا اقل بسیاری از ارکان و اصول نظام بودند، چیزی که بعدا در جریان انتشار مجله کیان توسط همین تیم خودش را نشان داد.
مشرق : در پی اظهارات سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق و نماینده حضرت امام در موسسه کیهان در گفتگو با سایت تاریخ ایرانی در باره دوران حضور و مسؤولیتش در کیهان و نیز طرح نکاتی در باره مهدی نصیری، سردبیر و مدیر مسؤول سابق روزنامه کیهان، در گفتگویی با مهدی نصیری نظرش را در باره اظهارات خاتمی جویا شدیم.

 مشرق: نظرتان در باره این تعبیر خاتمی که نصیری در کیهان کودتا کرد، چیست؟

نصیری: در پاسخ شما بهتر است ابتدا به چگونگی ورودم به کیهان اشاره ای داشته باشم و بعد به نکات مطرح شده از سوی جناب آقای خاتمی بپردازیم.

بنده با شهید بزرگوار سید حسن شاهچراغی ـ که آقای خاتمی از ایشان به حق با عظمت و احترام یاد کردند ـ علی رغم ده سال فاصله سنی ای که داشتیم رابطه دوستی ای صمیمی داشتم و این به دلیل خلق حسن و نیکوی آن شهید بود. ایشان در سال 61 با معرفی آقای خاتمی نماینده حضرت امام در کیهان و تایید حضرت امام به عنوان سرپرست و به نوعی قائم مقام نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان منصوب می شوند. ایشان در همان سال یا سال بعد آن به من که طلبه حوزه علمیه قم بودم و مشغول خواندن دروس سطح، پیشنهاد کرد که با موسسه کیهان و مشخصا با مجله زن روز همکاری داشته باشم و یک روز هم که در دفترش در کیهان بودم یکی از اعضای سردبیری زن روز را صدا کرد...

مشرق: اسم ایشان را به خاطر دارید؟

نصیری: بله خانم اسکندری که از نیروهای خوب و معتقد مجله زن روز و مورد اعتماد شهید شاهچراغی بود.

مشرق: بعد؟

نصیری: بنده را به ایشان معرفی کرد و گفت که مثلا به نحوی از من استفاده شود. من چند روز بعد مقاله ای را با مضمونی اخلاقی برای زن روز نوشتم و چاپ شد. در واقع این نوعی زمینه چینی از طرف شهید شاهچراغی برای وصل شدن من به کیهان بود اما من به ایشان گفتم که می خواهم درسم را در قم ادامه بدهم و خلاصه همکاری با کیهان پا نگرفت.


 


:: موضوعات مرتبط: مهدي نصيري , سخنراني ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()